12 de maig 2012

El tren de la costa ... Durant 680 kilometres.

Fuzhou i Hangzhou son dos capitals de mes de 6 milions d'habitants. Disten 830 km que el tren fa en 6 hores i mitja. Cada dia 5 trens d'uns 20 vagons i totalment plens. Vaig tenir sort de trobar lloc en el de les 7 del mati. Crec que era l'unic estranger en mes de mil passatgers.
Es un autentic tren de la costa. La meitat per el delta del Yanktzi i l'altre meitat entre mar i muntanya amb túnels i ponts que semblen el Maresme ii Garraf però a lo bestia. Crec que d'aquesta zona venen la majoria d'emigrants xinesos a España.
Per menjar al tren, compres una cassoleta amb fideus deshidratats i condiments. A tot arreu incloent trens hi ha aixetes d'aigua bullint. Ho barreges i ho menges per menys de 1 €.



L'aigua per beure no es de fiar, i encara que es bolleixi, la contaminacio industrial per metalls no desapareix.
A l'oficina d'informacio de l'estacio era com si no parlessin angles ni jo xines, però a cop de te ens hem entès. Sabien que era el Barça, pero que era Barcelona, així que els hi he hagut d'aclarir. M'he de quedar una nit a aquesta ciutat, però em sembla que es interessant.



Al darrera d'aquesta façana tant moderna hi ha els carrers en que pots comprar animals vius i quasi no esta asfaltat. Tot va molt de pressa.



No tinc barco fins a Matsu, que pertany a Taiwan i esta a dos hores fins demà. Fa anys des de la costa xinesa bombardeixaven les illes de Taiwan i l'estret era candidat a començar-hi la III Guerra Mundial. Ara els taiwanesos fan negoci amb Xina des de Fuzhou i el govern vol repetir algun dia l'exit d'integració de Hong Kong amb Taiwan.


Fins ara l'unic record del Mao es aquest estatua i les imatges del bitllets.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada