13 de maig 2012

Perque les orientals es tapen la boca i el nas i les musulmanes el cabell?

Segurament no ho recorda ningú, però moltes dones van amb una mascareta que pot tenir que veure amb els SARS, la grip aviar, la polucio o qui sap?
Desprès del majestuós Museu del Palau Nacional



Vaig quedar amb el Johnson Lin, l'amic del ferry per el territori en que no hi va haver la III guerra mundial, per anar a sopar al Shilin Night Market.
Es un conjunt de carrers en que durant 24 hores al dia hi ha centenars de tenderols de menjar i compra de coses.


Aquest te tanta gent que inclús te una part subterrània. Es menja de tot, i cada plat es menys de 1€. Com unes tapas però sense "palillos". Tot esta molt ple per el turisme. Cada dia Taiwan rep 5000 turistes de la Xina continental. Tots venen de les úniques 7 ciutats que tenen autoritzat vol amb Taiwan, apart dels que com jo venen en barco. Turistes no xinesos som pocs i crec que son mes aviat residents expatriats.



La truita de ostres amb tofu i la gelatina d'arros amb pols de cacahuets estaven be, i no se perquè aquestes noies portaven la mascareta.
Totes les xineses i taiwaneses molt primes. Tant sols a les pintures i ceràmiques de la dinastia Tang, que va manar dels segles VII al X es veien noies grassonetes com a model.


El meu amic te una empresa amb un peu a la Xina i un altre a Taiwan, no se molt be que fan ni se molt be si es ell sol o son molts. Em sembla que això es típic de Taiwan. En un futur viatge potser ha d'anar a Paris i l'avio potser pari a Turquia. Li he recomanat el Gran Bazar perquè era el final de la Ruta de la Seda i encara que no obre 24 hores, recorda al Night Market del barri de Shilin.
M'ha preguntat si viatjant sol, no m'ha trucat cap noia a les 3 del mati per preguntarme si estic sol. L'avantatge d'anar en albergues molt baratos es que ningú et truca i que tampoc hi ha telefon a l'habitacio...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada