18 de maig 2012

Si hi ha quatre estacions, cal preguntar quina es la teva

Canton (Guangzhou) es enorme i te 4 estacions de tren que son quatre formiguers. Els segons errors que comets en un viatge venen quan et penses que ja controles. Total, 30 minuts abans de la sortida del tren de 24 cap a Kunming, al passar seguretat a l'estació de Canton Est, es posen a riure i em diuen que el tren surt de Canton Central. Havia comprat el bitllet a Canton Est, pero no vaig verificar de quina estació sortia. Massa atabalat en dir en xines l'horari, el destí, la categoria de la llotera i si era només anada.
A la Xina els trens son molt puntuals en la sortida, aixi que 30 minuts per sortir de l'enorme estació, buscar un taxi, explicar-li la urgència i a on volia anar, anar a un altre estació en una ciutat de 10 milions d'habitants. Control de bitllet, seguretat com als aeroports i buscar l'andana i vago. A una temperatura de mes de 30 graus i amb 20 kg d'equipatge.
El taxista es va guanyar una bona propina i jo em vaig saltar totes les cues. He sigut l'estranger mes arrogant de tots els que han passat per Canton, que ja es dir. Pero empapat de suor i 5 minuts avans de la sortida, vaig entrar al vago.
Tenia llitera tova, que vol dir 4 per compartiment. Els meus companys de viatge eren un simbol de la Xina actual.


Un xines de Shenzhen que fa tendes de jardi per clients alemanys. Com molta gent te una targeta que diu que es President d'una empresa amb el seu nom i en la que també treballa la seva dona.
Una avia i el personatge mes important de la Xina actual, el fill unic. El idioma xines te paraules especials per a la primera filla, el segon fill, la filla petita... Tot això ja no cal perquè les families tenen un unic fill. Malcriats i hiperestimulats. Com que es un delicte pegar als nens de un altre, no vaig tenir mes remei que ferme'n amic.


Del meu arsenal per aquets casos, l'unic que va servir va ser un programa per aprendre a escriure caràcters xinesos i el Garage Band.
Als minuts hi havia cua per veure-ho. Es fácil guanyar-te la vida a la Xina com a profe d'angles per a nens. Tot el que cal es cantar i jugar en angles.
La Xina ara es un pais pacific, pero no tinc clar que passara quan la generació d'aquests "petits emperadors" agafi un poder mes gran del que ja te ara!!!
Els trens al interior no son els ultramoderns de la costa pero funcionen. Son un mon en moviment. El proper l'agafare en llitera dura, sis per compartiment i sense portes. Sempre passa algu venent alguna cosa i tens les olors dels menjars semipreparats o del vago menjador. Vam anar a dinar els amics del compartiment, i com podeu imaginar en mig del desordre eficaç, l'atracció era l'unic estranger del tren, que era jo.

1 comentari:

  1. Un bon amic fa més de 30 anys em va dir un dia que l’empresa en la que treballava en aquells moments l’enviava a Abu Dhabi i vaig haver de reconèixer que, a part que em sonava que hi havia petroli i que devia estar pel golf pèrsic, no en tenia ni idea d’on era. Tan bon punt vaig arribar a casa vaig recorre al meu planisferi (molts en teníem un d’emmarcat) i vaig mirar on era exactament aquest lloc.
    Ara, al anar seguint la ruta de l’Alfons penso que hi ha llocs dels que no he sentit ha parlar mai i que va bé que els amics viatgin i comparteixin perquè et permet conèixer llocs que d’altre manera no ho faries. Els temps han canviat, però continuo anant a la bola del mon, a l’atlas de paper i també a Internet per anar-ho seguint, una mica com en les pel·lícules quan volen marcar una ruta i dibuixen una línia en un mapa que va avançant a mesura que suposadament avança l’acció.
    Una abraçada molt forta
    Imma

    ResponElimina